Bases

  1. La 39a Cursa El Corte Inglés és una cursa que es fa a peu, oberta a tothom, que se celebrarà el diumenge 2 d’abril de 2017. Les inscripcions són gratuïtes.
  2. El recorregut, certificat per la Federació Catalana d’Atletisme, és de 10,766 km pels carrers de Barcelona.
  3. 3. La sortida es farà des del Passeig de Gràcia - Gran Via a les 9.00 h. S’ha de respectar el punt i l’ordre de sortida.
  4. Hi ha dues modalitats de participació:

    Atletes amb xip groc:

      1. Les inscripcions s’han de fer per Internet abans de les 22.00 h del dijous 30 de març o fins que se n’assoleixin els 10.000 inscrits.
      2. Els dorsals, assignats en funció de la marca acreditada, s’hauran de recollir els dies 31 de març i 1 d’abril al centre de Portal de l’Àngel (2a planta).
      3. La sortida està dissenyada per calaixos. S’accedirà a cada calaix segons el número i color de dorsal. La incorporació a la línia de sortida serà a través de Gran Via.
      4. El mínim d’edat per participar en la modalitat de xip groc és de 14 anys. Els menors de 16 anys hauran d’anar acompanyats d’un adult que se’n responsabilitzi.
      5. No es podrà accedir als calaixos de sortida amb xip groc amb cap tipus d’aparell amb rodes (cotxets de nadó, handbikes, cadires de rodes...).

    Resta de participants (dorsal amb xip incorporat):

    1. Les inscripcions es poden fer:
      A qualsevol dels centres d’El Corte Inglés o d’Hipercor a Catalunya, fins a les 21.30 h del dissabte 1 d’abril.
      Per Internet, fins a les 22.00 h del dijous 30 de març.
    2. Tots els participants aniran proveïts del dorsal corresponent, col·locat al pit.
    3. Les persones amb mobilitat reduïda o acompanyades amb cotxets de nadó o d’altres aparells amb rodes hauran de situar-se a les darreres posicions de la sortida de Plaça Catalunya.

  5. Tots els participants aniran proveïts del dorsal corresponent, col·locat al pit.
  6. Els menors d’edat només hi podran participar amb l’autorització d’un dels progenitors i sota la seva responsabilitat.
  7. Els únics vehicles autoritzats a seguir la prova seran els de l’organització.
  8. L’arribada serà a la Plaça Catalunya i es tancarà a les 11.30 h.
    1. El dorsal i el xip són intransferibles.
    2. Tots els participants que comencin i acabin la prova podran recollir el diploma acreditatiu del seu temps (sempre que tinguin control de pas de sortida i arribada) del 10 al 22 d’abril.
  9. Només obtindran diploma acreditatiu amb classificació general i del seu grup d’edat els participants que comencin i completin la prova i que hagin passat pels diversos controls de temps establers al llarg del recorregut.
  10. A l’organització de la Cursa El Corte Inglés també hi col·laboren les autoritats esportives i municipals, la Guàrdia Urbana, Voluntaris 2000 i la Creu Roja.
  11. El Corte Inglés i la resta de les entitats esmentades no respondran dels accidents ni de les malalties contretes o agreujades durant la Cursa, així com tampoc dels danys que puguin patir els participants o terceres persones.
  12. El fet de participar en aquesta cursa pressuposa l’acceptació d’aquestes normes i de les resolucions que n’hagi pres l’organització en els casos que no hagin tingut en compte les normes esmentades.

CONSELLS

Des del punt de vista medicosanitari, i per bé que la “Cursa EL CORTE INGLÉS”, més que una prova amb finalitat competitiva -la majoria són reservades exclusivament per a federats- és una cursa de gran participació ciutadana, fóra interessant considerar diversos aspectes a l’hora d’aconsellar a qualsevol persona no iniciada en l’atletisme i que desitgi participar en una cursa de fons:

Abans de la competició

  • Considerem convenient que tot participant se sotmeti, prèviament, a un adequat reconeixement mèdic que permeti valorar les seves aptituds. Entenem que això és absolutament necessari en persones amb antecedents de malalties cardiorespiratòries, articular, metabòlica, hipertensiva… o d’edat superior a 50 anys.
  • És aconsellable un bany calent, massatge i estiraments durant la nit anterior.
  • Bon descans nocturn. Es recomana dormir un mínim de vuit hores i NO prendre sedants la nit anterior a la competició.
  • L’àpat abans de la competició ha de ser lleuger i ha d’aportar l’energia suficient per cobrir la despesa energètica que comporta la prova (pasta, arròs, patates, musli, etc.). És important que l’últim àpat es faci 2 o 3 hores abans de la competició. Evita grasses i proteïnes. No són aconsellables els dolços ni el sucre. Evita prendre substàncies vasoconstrictores com ara el cafè. No prenguis begudes alcohòliques.
  • Procura haver buidat els intestins.
  • Utilitza calçat i indumentària còmoda i lleugera, segons el temps.
  • Posa’t vaselina a l’entrecuix i als mugrons per evitar fregaments.
  • Vigila els peus; en cas de dubte, visita un callista o un podòleg.
  • Procura escalfar i fer estiraments abans de la competició.
  • Cal que no participis si sents que estàs malalt (febre, malestar general, grip, debilitat, refredat, vòmits, diarrees, etc.).

Durant la competició

  • Corre al teu propi pas. No comencis massa de pressa. Això et conduirà a un esgotament precoç. Si durant el transcurs de la prova notessis fatiga intensa o dolors musculars o articulars, nàusees, vòmits, sensació de cap buit o inestabilitat, esgarrifances i especialment dolors al pit i dificultat en la respiració, és preferible parar, reposar i, en cas de continuar, mai per excés d’amor propi, mal entès, ja que indefectiblement hauries de parar definitivament al cap de pocs passos. No vulguis ser un heroi a costa de la teva salut. Sobretot escolta el missatge del teu cos. No és cap vergonya abandonar quan les coses no van bé.
  • Si notessis flatositat, afluixa el pas o para. Relaxa’t i fes pressió amb el palmell de la mà sobre l’àrea adolorida. Respira profundament i relaxadament.
  • Evita els esprints bruscos, especialment al final de la competició.

Després de la competició

  • En acabar, no paris bruscament. Mou-te, continua trotant lentament o caminant, de 5 a 10 minuts. Recorda que el cos necessita un temps de “refredament” per entrar en situació de repòs. Fes-te un massatge i estiraments musculars.
  • Els dolors localitzats a les cames propis de la competició es tracten avantatjosament amb l’aplicació de gel. Si heu de buidar-vos les butllofes dels peus, només heu d’obrir-les per un punt i deixar la pell morta com a protecció; en cap cas s’ha de retallar.
  • Adreça’t al servei mèdic si quan acabis no et trobes bé.
  • Quan vagis a casa, pren un bany o una dutxa calenta i descansa.
  • L’àpat de després de la competició ha de ser lleuger (ric en carbohidrats, fruita i molt líquid). Espera un mínim de dues hores abans de menjar. Si tens nàusees o vòmits, espera més temps. Menja a poc a poc i no en excés.
  • El fet de trotar lentament uns 15-30 minuts el mateix dia de la competició ajuda a una recuperació ràpida.
  • Beu freqüentment a petits xarrups, especialment aigua, durant diversos dies després de la competició.
  • Si els dolors musculars persisteixen diversos dies, fes-te un massatge. Si et trobes malament els dies següents de la competició, consulta un facultatiu qualificat.

Observacions diverses

  • Menstruació abundant. Pot ser causa d’anèmia en diversos casos. És millor que ho consultis amb un metge, el qual valorarà els resultats analítics i l’estat clínic adequadament.
  • Carbohidrats i hidrats de carboni. És l’aliment més important per al corredor de fons. Els contenen les patates, arròs, cereals, pasta, pa integral.
  • Begudes alcohòliques. L’alcohol deshidrata. Una pinta de cervesa produeix més orina que la quantitat que se n’ingereix. Beu begudes no alcohòliques. Beu aigua suficient perquè l’orina tingui un color groc clar i sigui abundant.
  • Fumadors. Els efectes del fumar són nocius, tant si són cigarrets, cigars, pipa o cigarrets baixos en nicotina.
  • Escalfament. Ajuda a augmentar la freqüència cardíaca i augmenta la temperatura dels músculs per a la fase aeròbica més intensa. Comença amb uns exercicis gimnàstics, després saltar sobre el lloc i córrer a poc a poc durant uns 5-10 minuts.
  • Refredament. Hem dit que bastants accidents passen després de la fase intensa de l’exercici. Cal passar de 5-10 minuts refredant. Si s’ha acabat la fase aeròbica de l’exercici amb un esprint, pren-te més temps. Consisteix a córrer a poc a poc, movent-se i caminant fins que la freqüència cardíaca hagi baixat.
  • Alimentació. Per assegurar la ingestió de tots els elements nutritius essencials, menja una combinació dels aliments dels cinc grups següents: 1) Cereals i pa; 2) Llet i derivats (sense grassa); 3) Fruita i vegetals; 4) Carn, peix, etc. (disminueix el consum de carn i substitueix-la per peix); 5) Grassa i olis (disminueix considerablement la grassa animal i usa preferentment la vegetal). Si prefereixes el vegetarianisme, consulta amb un expert.
  • Pren la medicació habitual com cada dia.

Consells redactats per l’Associació Catalana de Metges Corredors de Llarga Distància, amb la col·laboració de Creu Roja.

  • L’organització del Dia Mundial de l’activitat física (http://pafes.cat/) et recomana acumular 30 minuts d’activitat física moderada cada dia.
  • Cuida’t, fes 30 minuts d’activitat física moderada diàriament: camina a bon pas, puja escales, utilitza el transport públic, balla, juga amb els teus nens, passeja el gos…Els 30 minuts els pots dividir en períodes de 10 minuts. Els infants i joves necessiten fer 60 minuts diaris d’activitat física.

Més informació a http://pafes.cat/

PREGUNTES FREQÜENTS

Només ens podem inscriure 10.000 participants?
Hi ha 10.000 places limitades per a corredors que tenen el xip groc. Per als corredors sense xip groc no hi ha cap limitació.

M’he inscrit a la cursa però no m’ha arribat el mail de confirmació. Què faig?
Comprova que no hagi quedat a la carpeta del correu brossa / spam del teu correu electrònic. Si no hi és, espera 24 hores. Si tot i això no t’arriba, envia’ns un missatge, però en cap cas et tornis a inscriure.

Haig de pagar per participar a la cursa?
No, la Cursa El Corte Inglés és gratuïta.

Els menors d’edat poden córrer la cursa?
L’edat mínima per participar en la modalitat de xip groc és de 14 anys, el menors de 16 acompanyats. Tots els menors de 16 anys podran córrer amb el dorsal xip però necessiten l’autorització d’un dels pares. El dia de la cursa hauran d’anar acompanyats per un adult.

On puc comprar un xip groc?
El xip groc és personal. El podràs comprar en establiments esportius. Tens una llista de centres de Barcelona i Catalunya trobaràs al següent enllaç www.championchip.cat

On i quan podem recollir els dorsals els corredors amb xip groc?
Els dorsals per als corredors amb xip groc s’assignaran en funció de la marca acreditada. Es podran passar a recollir a la segona planta d’El Corte Inglés del Portal de l’Àngel entre el 31 i l’1 d’abril. No us descuideu el resguard de la inscripció i/o el DNI. Podeu presentar el resguard a través del mòbil.

I els corredors sense xip groc inscrits online?
Podreu recollir el dorsal al centre que vau indicar al moment de la inscripció presentant el resguard d’inscripció fins les 21:30 de l’1 d’abril.

Puc recollir el dorsal d’un amic o familiar?
Sí, tant si correran amb xip groc com amb dorsal xip, sempre que porteu el seu resguard d’inscripció i el seu DNI.

Hi haurà calaixos a la sortida?
Sí, hi haurà calaixos pels corredors amb xip groc i s’hi accedirà en funció del color del dorsal. Els corredors amb xip groc sortireu des de la cruïlla del Passeig de Gràcia amb la Gran Via. Els participants amb dorsal xip sortireu des de la Plaça de Catalunya sense divisió de calaixos.

Si tinc xip groc, a quin calaix de sortida em col·locaran?
Els calaixos de sortida de xip groc s’assignaran en funció de la marca acreditada.

Puc portar un cotxet de nadó?
Els calaixos de sortida de xip groc s’assignaran en funció de la marca acreditada.

Què passa si em descuido el xip groc a casa?
No tindràs el control de temps, així que fes memòria!

Puc saber el temps que he fet si no porto el xip groc?
Si estàs inscrit amb xip groc, no. Si estàs inscrit amb el dorsal amb xip incorporat, podràs saber exactament el teu temps, el qual constarà en el teu diploma de participació, sempre que hagis passat per tots els controls de temps.

Si no porto xip groc, sortiré a les llistes de posició?
No hi ha llista de posició, però amb el dorsal xip incorporat podràs saber exactament el teu temps i la teva posició, dades que constaran en el teu diploma de participació sempre que hagis passat per tots els controls de temps.

Quan podré recollir el meu diploma?
Entre el 10 d’abril i el 22 d’abril al mateix centre on vas recollir el dorsal i en el centre de Portal de l’Àngel si et vas inscriure a l’estand de Plaça de Catalunya. Presenta el resguard d’inscripció.